perjantai 3. kesäkuuta 2011

Blake Lively haastattelussa

http://www.iwatchstuff.com/2010/01/11/blake-lively.jpg
Gossip Girlin Blake Lively puhui uudesta Green Lantern- elokuvastaan, joka tulee ensi-iltaan tänä kesänä. Siinä hän saa näytellä söpön Ryan Reynoldsin kanssa. Filmi perustuu sarjakuvaan.

Kuinka paljon tiesit Green Lanternin sarjakuvista, ennen kuin otit Carol Ferrisin roolin?
- En tiennyt oikeastaan mitään Green Lanternista ja kuvittelin, ettei kukaan muukaan tiennyt. Ja niin pian kuin sain roolin, tajusin kuinka naivi olin, koska ihmiset olivat uteliaita jo pelkän lavasteen vuoksi! Olen GG:n kuvauksissa tuhansien New Yorkilaisten kanssa ja he grillasivat minua Star Sapphirestä, Hector Hammondista ja Parallaxista ja siitä, keitä elokuvassa olisi. Mutta olen siinäkin mielessä innoissani, että en tiennyt siitä mitään, koska myöskään veljeni eivät tienneet sitten. Ja kun esittelen hahmon nuoremmalle sukupolvelle, minulla on enemmän vapautta, eikä minua verrata moneen aiempaan versioon, kuten supersankareihin.

Kuinka paljon taustatutkimusta roolin astuminen on vaatinut?
- Jopa ennen kuin otin roolin, tunsin paineita tehdä fanit ylpeiksi ja tehdä hahmolle oikeutta. Kun jollain tarinalla on niin paljon historiaa ja fanipohjaa, niin sitä ollaan vastuussa sen tekemisestä oikein ja niin, että tehdään rakastamille hahmoille oikeutta. Joten kun olimme kuvauksissa panostimme yksityiskohtiin. Tukasta oli kysymystä, olisiko se blondi vai brunette, minulle se oli kyllä selvä asia - Carol on brunette ja niin täytyi myös olla. Ja he testasivat 14 eri sävyä ruskeasta; lensin Pohjois-Carolinaan vain sen takia, että testaisin ruskeaa kameralla, kolmena eri viikonloppuna. Ja kun kerran tuokin oli niin tärkeää, niin voi kuvitella kuinka asiat hoituivat leffan maailman osalta, puvuissa, joukoissa ja Oa:n maailmassa.

Kuinka paljon näyttelyä jouduit tekemään sinistä taustaa vastaan ja miten se eroaa siitä, että näyttelijä joutuu teeskentelemään olemaan jossain muussa tilanteessa?
- Monet tekemämme oli sinistä taustaa vasten ja se oli todella erilaista, koska olen tottunut olemaan kohtauksissa, jossa minulla on hyvä käsitys siitä miltä se tulee näyttämään valmiina. Mutta että ollaan olemassa maailmassa, jossa ei ole elämää ennen viimeistelyä? Sitä me kuvasimme kuusi kuukautta ja sitten kun leffa alkaa niin siinä on jotain erilaista materiaalia ja se tekee siitä paljon mielenkiintoisempaa katsottavaa. Kun olen nähnyt nyt ennakkoon kymmenen minuuttia, tunnen olevani nyt elokuvan fani. Sama se olisinko elokuvassa vai en. Kun asiat pannaan pakettiin keinotekoisesti, niin kuvaaminen ei ole mikään kauhea elämys ilman CGI:tä. Kuten Ryanin puku - se koostui energiasta, ei materiaalista, mikään muu ei olisi saanut sitä näyttämään samalta kuin CGI, joten se on aika jännä.

Mainitset jatkuvasti Star Sapphiren. Pyritkö häneksi jatko-osassa, jos sellaista tulee?
- Jos filmi menestyy ja teemme muutaman leffan lisää, olen aika varma, että Star Sapphire ilmaantuisi. Kaikki keskustelut ovat aika varovaisia ja suojeltuja jopa meidän kanssa, koska kukaan ei halua sitoutua mihinkään, mutta en voi kuvitella, etteikö Star Sapphire ilmaantuisi, jos tehtäisiin lisää filmejä.

Mitä sanot paljastavasta asusta?
- Noh, olisi kiva jos olisi vähän enemmän materiaalia (nauraa). Ja vähällä tarkoitan paljoa.

Lähde: blogs.wsj.com

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti