keskiviikko 10. maaliskuuta 2010

Taylor Momsenia kiusattiin coolittomuudesta

Taylor Momsen oli ennen kiusattu, mutta nyt hänen tyyliään ihaillaan.

Taylor ei ole tyypillinen teini tähti. Hänet tunnetaan Jenny-roolistaan GG:ssä, jolla ei ole tarpeeksi ikää ryyppäämiseen, autolla ajamiseen tai tupakan ostoon. Mutta hänellä on tämän bisneksen oikeaa asennetta- veteraani asennetta, sillä hän on näytellyt 3-vuotiaasta.
16-vuotias Taylor on laajentanut osaamistaan näyttelystä mallin töihin ja musiikkiin. Tayloria on sekä ylistetty, että myös kritisoitu tämän omanlaisesta tyylistään. Tähti ei kuitenkaan omien sanojensa mukaan välitä olla mikään esikuva.
-Vaatteilla ilmaistaan itseään. En välitä siitä, mitä muut ajattelevat. Monet ovat sanoneet, että olen häpeäksi, koska minun täytyisi käyttäytyä kuin rooli malli muille nuorille, mutta en ole sellainen. Olen näyttelijä, laulaja ja en tahdo olla rooli malli. Jos pidätte minusta, niin se on fantastista- mutta jos ette, niin lopettakaa piinaaminen.

-Olen aina pitänyt tyylistäni ja pidän vaatteista, mitä pidän ylläni. En ole sellainen, kuin monet muut näyttelijättäret. En käytä stylistiä ja teen usein itse tukkani ja meikkini. Jos minut puetaan niin käytän aina mitä tahdon. Muoti on iso osa minua, mutta uskon, että kyse ei ole siitä mikä pukee, vaan miten pukee vaatteensa.

-En ole sellainen söpö tyttö, jonka Disney studio on leimannut, ja olen ylpeä siitä. Jotkut pitävät minusta siksi, jotkut taas vihaavat. Olen tottunut siihen. Sitä on jatkunut koko elämäni ajan.

Taylor tähditti nuorella iällä monia leffoja. Hän kasvoi Missourissa vanhempiensa Coletten ja Michaelin ja nuoremman siskon Sloanen kanssa ja muutti 12-vuotiaana nykiin, ja se herätti hänet. -Minulla ei ollut mahtavaa lapsuutta. Rakastin perhettäni, työtäni, mutta vihasin koulua. Se oli hirveää aikaa. Toiset lapset eivät pitäneet minusta. En sopinut joukkoon.

-Ehkä monet luulevat, että minulla on mahtava elämä. Minulla onkin monella tavalla, mutta uskokaa pois, se on ollut aika vaikea. Tiedän monia tyttöjä, jotka eivät olisi kestäneet kaikkea, mitä olen käynyt läpi.
-asenteeni, vaatteeni, musiikkini ovat olleet osa sitä mitä minulla on tähän mennessä ollut. Teen mitä haluan, puen mitä haluan, laulan mitä haluan, enkä välitä mitä muut ajattelevat. Minun on täytynyt oppia olemaan vahvempi, että pystyin tulemaan tähän asemaan, ja sitä minun täytyy olla jatkossakin.
-Minusta pilailtiin koko ajan- muut kiusasivat minua jatkuvasti. Minulla ei ollut koskaan bestistä.
Hänellä oli aikoinaan vain kaksi läheistä tyyppiä. Hänellä oli vaikeuksia luottaa muihin. -Elämäni ei ollut yksinkertaisesti helppoa. Olin mainoksissa, tv-sarjassa ja sitten Grinch tyttönä.
Hänen villi muoti-tietoisuuteensa erotti hänet joukosta: -pukeuduin eri lailla. En ollut mikään muoti ikoni koulussa, Taylor myöntää.
-Puin usein päälleni polviin ulottuvat sukat ja minua kiusattiin siitä jatkuvasti. Tytöt osoittivat niitä ja nauroivat niille. Nyt asia naurattaa, koska yksi muoti jutuistani ovat minun polviin ulottuvat sukat. Monet tytöistä pitävät niitä nyt aika cooleina. Täytyy myöntää, että juttu on aika ironinen.
Nykyään monet yrittävät Taylorin ystäväksi, mutta ennen hän oli hyvin yksinäinen. -Tahdoin tosissani ystävää, mutta niin ei koskaan käynyt. Minulle ei puhuttu tai minua ei kutsuttu minnekkään. Minua ei huomattu tai mitään sellaista. Olin enemmänkin omissa oloissani.
Minua ei pyydetty kertaakaan ulos koulussa. Olin outo yksilö. Ehkä ihmiset ajattelivat, että olen jumissa, ehkä he ajattelivat että olin heidän yläpuolellaan. En ollut. Olin tosi, tosi onneton koulussa, joten vaihdoin kouluja paljon, joka ei auttanut asiaa. Luulempa, että minä ja vanhempani ajateltiin, että löytäisin vihdoin paikan, jossa olisin sujut. Mutta sitten oli aina sama juttu.

Taylor aloitti GG:ssä näyttelyn 13-vuotiaana ja on muuttunut viattomasta aika rock-tytöksi.

-Aloin pukeutua tapahtumiin. Tuottajat huomasivat, että tahdoin sisäistää tyylini Jennyyn, joten olin tosi onnekas. Nykyään en välitä siitä, jos joku ei tykkää siitä mitä on ylläni.

Miten äiti suhtautuu tyyliin? Taylor nauroi kysymykselle -Jotkut poikkeukset saavat hänen kulma karvansa nousemaan, mutta hän ei koskaan sano, että minun täytyisi muuttua.

Taylorin rooli malleja ovat rock-starat. -Pidän Joan Jett ja Kurt Cobain-tyylisistä. Pidän kuitenkin enemmänkin heidän käytöksestään kuin pukeutumisestaan.

-En kopioi ketään pukeutumisessani, hän väittää. -Minua häiritsee se, kun ihmiset sanovat, että olen seuraava Courtney Love. Ensiksi, en ole koskaan ollut heroiini addikti, kuten hän oli ja kaksi, en näytä yhtään häneltä.

Taylor ja suunnittelija Jen Kao tekevät Taylorin bändille asut. Muoti kulkee muutenkin paljon mukana Taylorin elämässä

-Olen niin uskomattoman onnekas, koska pääsen muotinäytöksiin, suunnittelijat antavat vaatteita ja voin valita mitä tahdon.
-Mutta miksailen kaiken, että voin leimata tyylini. Jos suunnittelija antaa minulle puvun, saatan taitella, että tulisi lyhempää- muokkaan niitä haluamallani tavalla. Olen 16, minulla on mielipiteitä ja minusta voin mennä ulos ja tehdä mitä tahdon ja pukea mitä tahdon. Haluan inspiroida muita tyttöjä toteuttamaan omia ideoitaan, ja en edelleenkään välitä muiden mielipiteistä.

Taylor solmi juuri sopimuksen New Lookin- kasvona olemisesta. Hän ei kuitenkaan mallimoi vain vaatteita, vaan hän tuo mukaan omaa tyyliään.
-Kampanjassa oli coolia se, että pidin ylläni vaatteita, jossa oli mukana osa minua, Taylor sanoo, joka on nykyisin sinkku ja on sanonut, että söisi hengiltä saman ikäisen pojan.

-En pukeudu miesten, poikien, naisten tai muiden tyttöjen takia. Vaan itseni.

Taylor ei tiedä paljon tulevaisuudestaan, mutta hänen mukaan muoti on mukana. -En tiedä miten pukeudun 20 tai 30 vuotiaana, mutta tiedän, että se tulee olemaan tyyliäni eikä siitä tule tylsää.

-Rakastan muotia ehdottomasti, koska se osoittaa sen kuka olet. Kun olin lapsi ajattelin aina, että mitä säästäisin, jos talo palaisi. Jopa nytkin se olisi minun räsynukkeni, mutta myös kitarani ja vintage nahkatakki.


Lähde: www.newsoftheworld.co.uk

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti